Ons antwoord op uw veelgestelde vragen
Meest gestelde vragen
Wanneer u op een werkdag voor 21:00 uur bestelt en bij het product “Op voorraad” staat vermeld, wordt uw bestelling de volgende dag bezorgd. Hebben wij een product niet op voorraad dan staat de verwachte levertijd bij dit product vermeld en ontvangt u van ons binnen 72 uur een email over de juiste leverdatum. In uw winkelmandje staan uw producten met bijbehorende levertijden nogmaals overzichtelijk bij elkaar.
U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code zodra uw pakket verzonden is. Zo kunt u zelf de voortgang van uw bestelling inzien. Heeft u geen Track & Trace code ontvangen? Of twijfelt u of het wel helemaal goed gaat? Neem dan even contact op met onze klantenservice dan gaan we het voor u uitzoeken.
U kunt uw Petpunten opnemen vanaf een tegoed van 250 Petpunten. Bij een tegoed van minimaal 250 Petpunten komt in uw winkelmandje de optie 'Wilt u uw Petpunten gebruiken?' in beeld. Door deze optie aan te vinken wisselt u uw Petpunten direct in voor contante korting op uw bestelling. U kunt uw Petpunten nooit inwisselen voor contant geld.
U kunt uw vraag stellen aan onze klantenservice. Het kan dat de klantenservice van mening is dat uw vraag het beste door een dierenarts of paraveterinair beantwoord kan worden. In dat geval sturen zij uw vraag door naar onze kliniek. U ontvangt dan binnen 24 uur van één van onze dierenartsen of paraveterinairen het antwoord. Ook is het mogelijk dat de klantenservice u naar uw eigen dierenarts doorverwijst.
Bij het bepalen welke dieetvoeding het beste is voor uw dier adviseren wij altijd om hierbij uw dierenarts te raadplegen. U en uw dierenarts kennen uw dier en zijn of haar behoeften immers het beste. Wij merken echter dagelijks in onze klinieken dat er veel vragen over de dieetvoeders zijn. Onze paraveterinairen hebben veel kennis van en ervaring met de diverse dieetvoeders. Michaela, Christa, Loes, Sandra, Rachel en Ellen helpen u dan ook graag bij uw vragen. U kunt per email uw vraag stellen dan ontvangt u uiterlijk binnen 24 uur een antwoord.
Mijn account
U maakt een account aan door bovenaan de homepage op “Inloggen” te klikken. Op de volgende pagina selecteert u de optie “Nog geen klant”. Vervolgens voert u uw gegevens in en bevestigt u uw registratie door op “Registreer” te klikken. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een activatie link in uw mailbox. Door op deze link te klikken rondt u uw registratie af; u heeft nu een eigen Dierapotheker.nl account.
Via een account bestellen heeft twee belangrijke voordelen. Ten eerste verzamelt u Petpunten en spaart u zo voor korting. Ten tweede kunnen wij u in uw account een duidelijk overzicht geven van uw voorgaande bestellingen en meest bestelde producten. Dit maakt het nog eenvoudiger voor u om uw favoriete producten terug te vinden.
Uiteraard, dat is geen enkel probleem. U voert dan gewoon uw gegevens in bij afronden van uw bestelling. Belangrijk om te weten bij het bestellen zonder account is wel dat Petpunten niet met terugwerkende kracht aan een account toegevoegd kunnen worden.
U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen in “Mijn Account” onder het kopje “Mijn gegevens”.
Uw e-mailadres kunt u helaas niet zelf wijzigen. Wil u uw e-mailadres wijzigen, neem dan even contact op met onze klantenservice, dan wordt het daar voor u aangepast.
U vraagt een nieuw wachtwoord aan door bovenaan de homepage op “Inloggen” te klikken. Op de volgende pagina selecteert u de optie “Wachtwoord vergeten”. Vervolgens voert u uw e-mailadres in en bevestigt u door op “Versturen” te klikken. U heeft dan binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord in uw mailbox.
Uw wachtwoord kunt u wijzigen in “Mijn Account” onder het kopje “Wachtwoord wijzigen”. Hier voert u uw oude wachtwoord in en tweemaal het nieuwe wachtwoord.
Dit kan op twee manieren. Wanneer u op de homepage bent ziet u rechts op het scherm uw winkelmandje, onderaan in het winkelmandje selecteert u de optie ”Uitloggen”. U bent nu uitgelogd. De tweede manier is door naar “Mijn Account” te gaan. Onder het kopje “Mijn gegevens” selecteert u de knop “Klik hier”. Links onderaan dit vak klikt u op de optie “Uitloggen”. U bent nu uitgelogd.
Nou vooral omdat het heel erg leuk is natuurlijk! En daarnaast kiezen wij hier regelmatig een favoriete foto uit. Is uw (huis)dier de week favoriet en mogen wij de desbetreffende foto plaatsen in de nieuwsbrief? Dan krijgt u ook nog eens 250 Petpunten cadeau.
Niets, de foto’s zijn van u en blijven van u. Is uw (huis)dier de week favoriet? Dan bellen we u even of we de foto van uw (huis)dier in onze nieuwsbrief mogen plaatsen.
Bestellen
Dat kan op twee manieren. De eerste manier is door rechtsboven op de homepage in de roze zoekbalk een trefwoord te typen. Wanneer u op “Enter” drukt of op het vergrootglas klikt krijgt u alle resultaten onder elkaar in beeld.
De tweede manier is door links in het menu eerst het soort dier waarvoor het product bedoeld is te selecteren en vervolgens de categorie waarin u verwacht dat het product thuishoort.
1) Klik rechts op uw scherm in het winkelmandje op de optie “bestel nu”.
2) Op deze pagina ziet u een overzicht van uw winkelmandje, dit bevestigt u door op “ga verder” te klikken.
3) Op deze pagina voert u uw persoonlijke gegevens en de gewenste aflever methode in en gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden. U bevestigt door op “Ga verder” te klikken.
4) Op deze pagina ziet u nogmaals een overzicht van uw bestelling en de door u ingevoerde gegevens. U bevestigt door op “Bevestig” te klikken.
5) Op deze pagina selecteert u uw betaalwijze en doorloopt u de bijbehorende stappen.
6) Wij gaan meteen voor u aan de slag!
1) Ten eerste is het belangrijk om in te loggen. Dit doet u voordat u begint met winkelen door bovenaan op de homepage op “Inloggen” te klikken. Hier logt u in met uw emailadres en wachtwoord. U kunt nu beginnen met winkelen.
2) Wanneer u klaar bent om te bestellen klikt u rechts op uw scherm in het winkelmandje op de optie “Bestel nu”.
3) Op deze pagina ziet u een overzicht van uw winkelmandje, dit bevestigt u door op “ga verder” te klikken.
4) Op deze pagina controleert u uw persoonlijke gegevens. En selecteert u de gewenste aflever methode en gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden. U bevestigt door op “Ga verder” te klikken.
5) Op deze pagina ziet u nogmaals een overzicht van uw bestelling en de door u ingevoerde gegevens. U bevestigt door op “Bevestig” te klikken.
6) Op deze pagina selecteert u uw betaalwijze en doorloopt u de bijbehorende stappen.
7) Wij gaan meteen voor u aan de slag!
Belangrijk hierbij is om eerst in te loggen. U klikt bovenaan op de homepage op “Inloggen” en logt in met uw wachtwoord en e-mailadres. Vervolgens kunt op de homepage op “Bestel opnieuw” klikken of u gaat naar “Mijn Account” en selecteert onderaan “Bestelhistorie”. Beide manieren brengen uw bestelhistorie in beeld en hier kunt uw bestelling eenvoudig herhalen.
Wij snappen helemaal dat u al uw huisdieren evenveel wilt verwennen. Het is echter zo dat er héél veel mensen zijn met meerdere huisdieren, soms wel tien of nog meer! Wij hebben er daarom voor gekozen om bij elke bestelling altijd één traktatie mee te geven.
Heeft u nog geen track and trace code ontvangen, neem dan even contact op met onze klantenservice om de wijzigingen door te geven. Heeft u wel al een track and trace code ontvangen dan kunnen wij helaas niets meer wijzigen aan uw bestelling.
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een bevestiging per email. Twijfelt u of het goed is gegaan of wilt u toch nog iets wijzigen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
Om uw bestelling te annuleren mag u even contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u hier graag verder. Als uw pakketje nog niet onderweg is kan de bestelling eenvoudig geannuleerd worden. Mocht het pakketje al onderweg zijn mag u het na ontvangst (op eigen kosten) retourneren.
Bestel Reminder
We hebben het allemaal weleens meegemaakt: er net te laat achter komen dat het voer (bijna) op is. De Bestel Reminder is een gratis service die u helpt dit te voorkomen. Bij het bestellen van de favoriete voeding van uw dier geeft u zelf aan hoe lang uw huisdier ongeveer met de voeding doet. Wij sturen u dan op tijd een herinnering per email. Via deze email kunt u eenvoudig uw voer op tijd bestellen.
1) Log in op uw account.
2) Ga naar de productpagina van de favoriete voeding van uw dier.
3) Klik daar op de button Bestel Reminder.
4) Geef hier aan hoe lang uw dier ongeveer met het product doet.
5) Klik op ‘Instellen en bestel’.
5) Wij sturen u vervolgens 5 dagen voordat het voer op is een mail ter herinnering.
6) Vanuit deze mail kunt u het product eenvoudig en op tijd bestellen.
Dit kan door naar ‘Mijn Account’ te gaan en links onderin op ‘Mijn Bestel Reminder’ te klikken. Op deze pagina kunt u de Bestel Reminder pauzeren of stopzetten.
Nee, het gebruik van de Bestel Reminder is geheel gratis.
De Bestel Reminder kan ingesteld worden bij elke soort voeding.
Verzending en bezorging
Wanneer u op een werkdag voor 21:00 uur bestelt en bij het product “Op voorraad” staat vermeld, wordt uw bestelling de volgende dag bezorgd. Hebben wij een product niet op voorraad dan staat de verwachte levertijd bij dit product vermeld en ontvangt u van ons binnen 72 uur een email over de juiste leverdatum. In uw winkelmandje staan uw producten met bijbehorende levertijden nogmaals overzichtelijk bij elkaar.
U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code zodra uw pakket verzonden is. Zo kunt u zelf de voortgang van uw bestelling inzien. Heeft u geen Track & Trace code ontvangen? Of twijfelt u of het wel helemaal goed gaat? Neem dan even contact op met onze klantenservice dan gaan we het voor u uitzoeken.
Bij een bestelling onder de €49,- zijn de bezorgkosten €3,95. Bij bestellingen boven de €49,- bezorgen wij uw bestelling gratis in Nederland en België.
U kunt bij ons gebruik maken van drie verschillende bezorgopties:
1. Uw bestelling laten bezorgen op uw eigen of een ander adres.
2. Uw bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt van PostNL (alleen in Nederland).
3. Uw bestelling zelf op komen halen bij Dierenkliniek Horst op Americaanseweg 33, 5961 GN Horst.
Wanneer u niet thuis bent tijdens de levering kan 1) het pakket bij de buren afgeleverd worden of 2) een andere dag nogmaals aangeboden worden. In de meeste gevallen zal de postbode proberen het pakket bij een van uw buren af te leveren. Heeft u dit liever niet dan kunt u dit aangeven in het vak "opmerking voor bezorger" tijdens het bestellen.
Onze pakketten worden bezorgd van 09:00 tot 22:00 van maandag tot en met zaterdag. De exacte mogelijkheden zijn afhankelijk van het bezorgadres. Uw voorkeur kunt u aangeven bij het bestellen.
Ja dat kan wanneer de producten op voorraad zijn. U kunt bij het bestellen aangeven waar en wanneer u uw bestelling wilt ontvangen. U kunt daarbij de datum en het tijdvak zelf kiezen. Wanneer de producten niet op voorraad zijn ontvangt u van ons de bezorgdatum.
Wij verzenden uw bestelling zodra deze helemaal compleet is. Bij verschillende levertijden wachten we tot alles hier verzameld is en dan wordt het pakket naar u verzonden.
Betalen
U kunt uw bestelling betalen met Ideal, Paypal, Credit card, Mister Cash (België) en achteraf via Afterpay (€1.95).
U ontvangt na uw betaling altijd een bevestiging van uw bestelling per email. Heeft u deze bevestiging niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
Advies
Dat kan op deze pagina, via de mail, chat en telefoon. Net wat u fijn vindt! Wij rekenen geen extra kosten voor de telefoongesprekken, u betaalt dus enkel de kosten van uw eigen provider. Telefoonnummer: 077-303 00 67 / E-mailadres: info@dierapotheker.nl.
De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
U kunt uw vraag stellen aan onze klantenservice. Het kan dat de klantenservice van mening is dat uw vraag het beste door een dierenarts of paraveterinair beantwoord kan worden. In dat geval sturen zij uw vraag door naar onze kliniek. U ontvangt dan binnen 24 uur van één van onze dierenartsen of paraveterinairen het antwoord. Ook is het mogelijk dat de klantenservice u naar uw eigen dierenarts doorverwijst.
Bij het bepalen welke dieetvoeding het beste is voor uw dier adviseren wij altijd om hierbij uw dierenarts te raadplegen. U en uw dierenarts kennen uw dier en zijn of haar behoeften immers het beste. Wij merken echter dagelijks in onze klinieken dat er veel vragen over de dieetvoeders zijn. Onze paraveterinairen hebben veel kennis van en ervaring met de diverse dieetvoeders. Michaela, Christa, Loes, Sandra, Rachel en Ellen helpen u dan ook graag bij uw vragen. U kunt per email uw vraag stellen dan ontvangt u uiterlijk binnen 24 uur een antwoord.
Petpunten
Bij Dierapotheker.nl spaart u wanneer u ingelogd bent gratis Petpunten voor korting op uw volgende bestelling. U ontvangt dan automatisch voor iedere Euro die u besteedt één Petpunt cadeau. Het aantal Petpunten dat u ontvangt is gelijk aan het totaalbedrag dat u afrekent (exclusief verzendkosten). 250 Petpunten zijn goed voor €10 korting op uw volgende bestelling. U kunt de Petpunten uitsluitend gebruiken voor een korting op een volgende bestelling en nooit inwisselen voor contant geld.
U kunt uw Petpunten opnemen vanaf een tegoed van 250 Petpunten. Bij een tegoed van minimaal 250 Petpunten komt in uw winkelmandje de optie 'Wilt u uw Petpunten gebruiken?' in beeld. Door deze optie aan te vinken wisselt u uw Petpunten direct in voor contante korting op uw bestelling. U kunt uw Petpunten nooit inwisselen voor contant geld.
Uw Petpunten tegoed kunt u vinden in “Mijn Account”. Bovenaan de pagina ziet u in de linker blauwe cirkel uw Petpunten tegoed.
Hiervoor gaat u naar “Mijn Account” en selecteert u onderaan de pagina de optie “Petpunten invoeren”. Op de volgende pagina voert u uw code in en bevestigt u door op “Verzilveren” te klikken. De Petpunten worden dan automatisch toegevoegd aan uw saldo.
Retourneren en Garantie
Wij raden u aan om altijd even contact op te nemen met onze klantenservice voordat u iets retour wilt sturen. Zo kunt u samen met de klantenservice bekijken wat de beste methode is om het product te retourneren.
De artikelen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele fabrieksverpakking te worden geretourneerd. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Dierapotheker.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Bij het retourneren van onbeschadigde artikelen zijn de gemaakte retourkosten voor uw eigen rekening.
Wanneer u het retour pakket vanuit Nederland verstuurt en deze past niet door de brievenbus, dan kunt u het pakket afgeven bij een PostNL punt. PostNL voorziet pakketten van een 3S code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket bij ons aan is gekomen. Vraagt u op het postagentschap daarom altijd om het 3S nummer.
Uitgebreide informatie over retourneren en/of het herroepingsrecht vindt u hier.
Retouradres: Dierapotheker.nl - Americaanseweg 48, 5961 GR Horst
U kunt de retourzending ook afgeven bij Dierenkliniek Horst: Americaanseweg 33, 5961 GN te Horst.
U heeft na ontvangst van de gehele bestelling altijd 14 dagen de tijd om de bestelling te herroepen en na herroeping heeft u nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heeft u een verkeerd artikel gekregen of beschadigd ontvangen of is het artikel defect geraakt neem dan bij voorkeur zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Is er inderdaad iets misgegaan aan onze kant dan halen wij de producten kosteloos bij u op. Indien gewenst herstellen wij dit kosteloos of leveren wij een vervangend product.
Wij hanteren altijd de wettelijke garantietermijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Blijkt het product niet aan de verwachtingen te voldoen, dan herstellen wij dit kosteloos of leveren wij, in overleg met u, een vervangend product.
Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. Wij betalen het door u betaalde bedrag inclusief de verzendkosten heen zo snel mogelijk terug (exclusief optionele extra kosten zoals avondbezorging of Afterpay), uiterlijk binnen 14 dagen na het doorgeven van de retournering. De eventueel gebruikte Petpunten worden binnen 24 uur na de verwerking van uw retourzending automatisch weer aan uw account toegevoegd. U kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken.
Nieuwsbrief
Dat kunt u hier doen. Wij verzenden elke zondag een nieuwsbrief met daarin leuke tips, kortingen en ontwikkelingen omtrent Dierapotheker en de dierenklinieken.
Onderaan de wekelijkse nieuwsbrief ziet u de optie: “klik hier om u uit te schrijven.” Door hierop te klikken en de afmelding te bevestigen ontvangt u geen nieuwsbrieven meer.
Klachten
Wij verzoeken u om een eventuele klacht in te dienen bij onze klantenservice. We zullen dan ons best doen om samen tot een oplossing te komen. U krijgt uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Meer informatie over het indienen van een klacht vindt u hier.
Dierapotheker.nl conformeert zich geheel aan de geschillenprocedure van de Thuiswinkelorganisatie. U kunt uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (SGC). Tevens kunt u uw klacht voorleggen via het Europees ODR Platform (ODR).
Veiligheid
Voor ons is een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Hierbij houden wij ons aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening leggen wij gegevens vast in een bestand. Wij gebruiken gegevens van cliënten voor de nieuwsbrief. Hierbij trachten wij rekening te houden met uw voorkeuren. U heeft altijd recht op inzage en/of correctie van de door u opgegeven persoonsgegevens.
Dierapotheker.nl is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Dit betekent dat onze werkwijze en gehanteerde voorwaarden jaarlijks worden gecontroleerd op conformiteit met relevante wet- en regelgeving en de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg van Thuiswinkel.org. U vindt hier ons actuele Thuiswinkel Waarborg Certificaat.
Trustpilot is een van de grootste onafhankelijke online beoordeling verzamelaars. Wij willen u zo veel mogelijk inzicht en vertrouwen bieden in onze werkwijze en producten. Daarom verzamelt Trustpilot algemene beoordelingen en productbeoordelingen namens ons. Na een bestelling ontvangt u per email een uitnodiging om een dergelijke beoordeling, positief of negatief, te schrijven. Alvast bedankt voor het schrijven van uw beoordeling!